Проблеми сім’ї, пов’язані із
завершенням шкільного навчання дитини та визначення її подальшого життєвого
шляху, безперечно належать до серйозних випробувань, які за певних обставин
можуть спричинити психологічну дестабілізацію.
Дитина стає перед вибором, від якого, здається, залежить її доля. Батьки перед спокусою розв`язати цю проблему на власний розсуд, спираючись на великий життєвий досвід, і розуміння того, що саме є для дитини найкращим, найактуальнішими питаннями для батьків, чиї діти налаштовані на отримання вищої освіти стосуються:
Дитина стає перед вибором, від якого, здається, залежить її доля. Батьки перед спокусою розв`язати цю проблему на власний розсуд, спираючись на великий життєвий досвід, і розуміння того, що саме є для дитини найкращим, найактуальнішими питаннями для батьків, чиї діти налаштовані на отримання вищої освіти стосуються:
· Ступеня загальної підготовленості дитини до вступу до ВНЗ;
· Фінансових можливостей сім`ї;
· Схильностей або інтересів дитини (або їх відсутності);
· Здатності доньки чи сина самостійно приймати і реалізовувати рішення,
міри поступливості або довіри батьків до рішення і вчинків дитини;
· Престижності обраної професії, перспектив щодо працевлаштування та
заробітної плати;
· Престижності обраного навчального закладу, конкретних умов та особливості
навчання.
Найкращий шлях для батьків, на наш погляд, полягає у створенні умов для
того, щоб дитина сама змогла зробити власний вибір щодо майбутньої професії.
Отже, перша перспектива – накопичення інформації, потрібної для обговорення. Її
можна почерпнути з відповідних довідників, реклами, презентацій освітніх
послуг, днях відкритих дверей, отримати з «перших рук» - від студентів і,
нарешті, непрямо – через участь у конкурсах та олімпіадах, які проводять ВНЗ.
Другим важливим аспектом підготовки до вступу в ВНЗ є навчання у
спеціалізованих середніх закладах, профільних класах шкіл та на підготовчих
вузівських курсах. Такі програми можуть бути корисними з кількох причин: через
вищий та загальний рівень підготовки, тісні зв`язки з конкретними навчальними
закладами, розвиток контактів між іншими абітурієнтами та їхніми батьками,
доступ до додаткових джерел інформації тощо…
Вступні іспити можуть спричинити психологічні труднощі як для
абітурієнтів так і для його сім`ї. викладання основ психології у профільному
класі спрямоване на розширення психологічних проблем особи і шляхів їх
вирішення. Навчання у класі підвищує рівень упевненості абітурієнтів щодо
власних знань та здібності до їх презентації, а перспектива складання вступних
іспитів в «знайомому» закладі знижує рівень передекзаменаційного напруження.
Упроваджуючи систему психологічної підтримки учнів та майбутніх
абітурієнтів, їхніх батьків на всіх етапах навчання - від
профільного класу до переддипломної практики, - ми розраховуємо як на
безпосередні, так і на перспективні результати, оскільки психологічна
стабільність та відповідальність особистості є важливими якостями
кваліфікованого спеціаліста.
Немає коментарів:
Дописати коментар